ŠKODA

Zobrazené produkty

APR karbónové sanie - 1.8/2.0 TSI/TFSI Škoda Octavia RS, VW Golf 7 R GTI Performance, AUDI A3 S3 TT, Seat Leon FR Cupra

APR-CI100033

650,00 €

APR karbónové sanie pre vozidlá s motorom 1.8/2.0 TSI/TFSI EA888 Gen3 MQB

Viac detailov

Detaily

APR Carbon Fiber Intake System

APR karbónové sanie je atraktívny a vysoko výkonný upgrade pre najnovšie motory 1.8 TSI a 2.0 TSI, ktoré sa nachádzajú vo vozidlách postavených na novej MQB platforme.

Konštrukcia sériového sania má veľmi dobrý základ pre vysoký výkon, avšak väčšina týchto predpokladov bola obetovaná, aby splnila iné ciele ako napríklad aby sériové sanie stačilo len na sériový výkon, aby bolo maximálne tiché a jednoduché na výrobu atď. Je tu teda veľký priestor na zlepšenie.

APR karbónové sanie zvyšuje výkon primárne zlepšením priechodu vzduchu cez sací trakt a to pri zachovaní pôvodnej filtrácie. S týmto saním bude Vaše vozidlo dosahovať vyšší výkon aj krútiaci moment v celom spektre otáčok. Citeľne sa zlepší aj reakcia na pohyby plynového pedálu. Zlepšený bude aj zvukový prejav a mnohí môžu v závislosti na jazdnom štýle pozorovať aj nižšiu spotrebu paliva.

Výhody APR karbónového sania:

- Zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu v celom spektre otáčok

- Zlepšenie reakcií motora na plynový pedál

- Zmenšenie oneskorenia turbodúchadla

- Zníženie spotreby paliva

- Efektívne využitie objemu motora

- Jednoduchá inštalácia (nevyžaduje demontáž nárazníka ani svetla)

- Zachováva čistý vzhľad ponechaním motorových krytov

- Zachováva všetky komponenty, ktoré majú vplyv na emisie

- Pasuje ako na auto s automatickou tak s manuálnou prevodovkou

- Plne kompatibilné s APR softvérom a výfukom

Meranie výkonu:

Výkon na kľukovom hriadeli motora so sériovým saním vs. APR sanie

Nárast výkonu a krútiaceho momentu v celom spektre otáčok

                          


Vývoj:

APR počas vývoja nešetrili a vyrobili niekoľko prototypových saní s niekoľkými druhmi tvarov. Všetko za pomoci svojej 3D tlačiarne a ďalších nástrojov pre urýchlenie prototypového vývoja. Pri tom vývoji bolo testované aj ideálne spojenie tvaru sania s niekoľkými druhmi vzduchových filtrov. Všetko bolo ako testované simuláciami vďaka špecializovaným programom tak aj overené pri prietokovej analýze, na záťažovej motorovej brzde a v neposlednom rade aj v reálnej prevádzke.

Testovanie prietoku vzduchu cez rôzne filtre

Testovanie prietoku vzduchu cez filterboxy

Návrh a spracovanie:

Aby sa dosiahol vyšší výkon než u sériového sania bolo potrebné zvýšiť prietok vzduchu, ktorý bude nové sanie schopné poskytnúť. Aby sa to docielilo inžinieri z APR sa zamerali na zmenšenie rozdielu vstupného a výstupného tlaku, redukciu turbulencií, maximalizáciu efektivity filtračnej jednotky a udržanie teploty nasávaného vzduchu tak nízko ako je to len možné.

Zaistenie nízkych teplôt nasávaného vzduchu:

Teplota nasávaného vzduchu je jedna z hlavných veličín, ktorá ma vplyv na výkon motora, zvlášť pri preplňovaných motoroch kde dochádza k zvýšeniu teploty dvakrát. Prvýkrát pri stlačení turbodúchadlom a druhýkrát pri stlačení vo valci pri fáze kompresie. V snahe udržať teploty nasávaného vzduchu na čo najnižšej úrovni APR kit sania nasáva vzduch z najchladnejšieho miesta auta, ktorý sa nachádza v prednej časti pred chladičmi. Vzduch tak putuje cez prívodné vedenia, cez filter a potrubím k turbodúchadlu cez utesnenú konštrukciu, ktorá zabraňuje nasatiu horúceho vzduchu spod kapoty. A konečne aj karbónová kompozitná konštrukcia,ktorá je tvorená tenkým vrstvami zapekaných vlákien ďalej zlepšuje izolačné vlastnosti.

Zlepšenie tlakového pomeru:

V snahe zabezpečiť ideálny pomer tlaku (1: 1) medzi vstupnými a výstupnými časťami, APR karbónové sanie obsahuje niekoľko kľúčových charakteristík:

Závitová filtračná komora:
Prostredníctvom CFD optimalizácie a overenia pri prietokovej analýze dostala filtračná komora tvar uzatvorenej špirály, ktorá využíva zotrvačnosť vzduchu pre zvýšenie tlaku na povrch filtra. To vytvára rovnomerné rozloženie tlaku na celý povrch filtra, čím sa docielilo maximálne využitie filtračného média. V porovnaní s mnohými inými druhmi populárnych štýlov sania, APR karbónové sanie dovoľuje použitie menšieho kompaktného filtra s oveľa lepšou filtráciou než akú ponúkajú konkurenčné sania s viac ako dvakrát tak veľkým filtrom.

Vysokotlakový prívod vzduchu a odtienený dizajn:
Oproti tradičným otvoreným filtrom, tvar APR sania umožňuje nasávať vzduch iba z prednej časti vozidla pod kapotou. Vďaka tomu sa nasáva vzduch z priestoru relatívne vysokého tlaku. Ako sa zvyšuje rýchlosť auta tak sa zvyšuje aj tlak vzduchu v tejto oblasti a to pomáha zvýšiť efektivitu sacieho traktu.

Zmenšenie turbulencií:

Narušenie prúdenia vzduchu a turbulencie v konečnom dôsledku znižujú účinnosť sacieho traktu a znižujú tak výkon. APR sací systém má dvojfázový postup na zlepšenie prúdenia vzduchu v tejto oblasti.

Usmerňujúce zahnuté lopatky:
Ako náhle vzduch vstúpil do sania, smerové lopatky zaistia jeho správne a plynulé prúdenie po celej dĺžke nasávacej časti až k celému povrchu filtra. To má za následok zníženie turbulencií a vytvorenie súvislého tlaku na celom povrchu filtra, ktorý ďalej zvyšuje účinnosť. Ako sa filter po čase zanáša výkon klesá. V tomto prípade klesá ale ďaleko pomalšie vďaka rovnomernejšej filtrácii oproti mnohým konkurenčným saniam.

Zdrsnenie povrchu:
Keď vzduch prúdi cez hladké potrubia rýchlosť prúdenia na hladkých stenách je podstatne pomalšia ako v strede potrubia. V konečnom dôsledku sa tak vytvára limitná vrstva, ktorá zmenšuje prierez voľne plynúceho vzduchu a vytvára tak odpor. Ak chcete minimalizovať tento efekt je potrebné udržať vnútorný povrch mierne drsný. Tento drsný povrch stenší turbulentné vrstvy a predchádza tak zväčšeniu medznej vrstvy pri zväčšovaní prúdenia.

Filtrácia:

APR požiadavky volali po sacom filtračnom médiu, ktoré by malo vysokú účinnosť filtrácie, vysokú priepustnosť a zároveň malo dlhé servisné intervaly. Aj keď niektoré tradičné papierové a dokonca aj penové filtre môžu mať jednu alebo dve spomenuté vlastnosti tak iba niekoľkovrstvový bavlnený filter bol schopný splniť všetky tri požiadavky. Preto je tento filter dôležitou súčasťou sacieho traktu. S rovnomernou distribúciou vzduchu cez usmerňovacie lopatky a tvarom uzatvárajúcej sa špirály sa predlžuje životnosť, servisné intervaly, efektivita a dobrá priepustnosť filtračného média.

Zvuk:

V snahe vyjsť v ústrety väčšine zákazníkov a tiež vďaka možnosti použitia jedného sania na všetkých modeloch MQB platformy ako ekonomických tak aj športových vzniklo originálne sanie, ktoré mnohí považujú za veľmi tiché a nevýrazné pre športovo orientované auto. Požiadavky APR na konštrukciu sania vyžadovali iba reálny zvuk nasávania vzduchu cez turbodúchadlo a zvuk odpustenia vzduchu prepúšťacím ventilom pri náhlom ubratí plynu. Vlastná tuhosť uhlíkových vlákien kompozitného materiálu preberá miernu rezonanciu zo sania turbodúchadla a dovoľuje tak počuť čistý zvuk motora bez toho, aby mal rušivý alebo "lacno" znejúci prejav.

Inštalácia:

APR kit sania je hneď po vybratí z krabice pripravený na inštaláciu za použitia minima náradia. Po odmontovaní originálneho sacieho traktu APR sanie padne priamo na miesto a napojí sa na originálne vedenie k turbodúchadlu a k prednej priečke za použitia pôvodného originálneho príslušenstva. Nepridáva tak do motorového priestoru žiadne ďalšie spony ani hadice, ktoré by mohli byť náchylné k zlyhaniu. Keďže toto sania presne zaujme miesto originálneho sania, bude do budúcnosti plne kompatibilné s ďalšími upgradeami od APR vrátane veľkého APR Stage III turbokitu.


Určenie:

Recenzie a hodnotenie

Zákazníci zatiaľ nenapísali komentár ku tomuto produktu.

Napísať hodnotenie

APR karbónové sanie - 1.8/2.0 TSI/TFSI Škoda Octavia RS, VW Golf 7 R GTI Performance, AUDI A3 S3 TT, Seat Leon FR Cupra

APR karbónové sanie - 1.8/2.0 TSI/TFSI Škoda Octavia RS, VW Golf 7 R GTI Performance, AUDI A3 S3 TT, Seat Leon FR Cupra

APR karbónové sanie pre vozidlá s motorom 1.8/2.0 TSI/TFSI EA888 Gen3 MQB

Napísať hodnotenie

Zákazníci, ktorí kúpili tento produkt, kúpili tiež:

30 podobných produktov v rovnakej kategórii: